De Bergen OnLine forum index De Bergen OnLine
Het forum voor en door de bewoners van de Bergenbuurt in Capelle aan den IJssel

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Opstal verzekering

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    De Bergen OnLine forum index -> De Bergen algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Pascal
Bewoner
Bewoner

BerichtGeplaatst: 24 feb 2007 11:03    Onderwerp: Opstal verzekering Reageer met quote

Hoi,

Wie heeft ervaring met onze opstal verzekering?

Ik had een tijd terug waterschade, nu gaat me eigenverzekering moeilijk doen dat ergens moet blijken dat de opstal verzekering de lekkage heeft gevonden en hersteld, ja lees het goed niet het herstellen van het defecte leidingwerk maar alleen het dichtsmeren van de muren want dat schijnt onder de optal verzekering te vallen. Ja Centraal B wilde niemand sturen, ze hopen natuurlijk dat je niets kan aantonen. En maken je het zo moeilijk mogelijk.

De opzichter wilde toen geen verklaring afgeven wel telefonisch.

Bij wie ga ik nu aankloppen de VVE of die bewuste opzichter die eigenlijk werkt voor com wonen en spreekt voor VVE?

Ik heb altijd begrepen dat de VVE alleen aansprakelijk is voor de buitenkant, en leidingen die door je huis lopen zoals steigleidingen, luchtafvoer van cv. Maar dat ze verantwoordelijk zijn voor het open en dichtsmeren van het opsporen van lekkende leidingen?
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht
Red-Eye
Bewoner
Bewoner

BerichtGeplaatst: 24 feb 2007 22:08    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi,

Opstalverzekering zit in VvE begreep ik. Ik heb toen Com.Wonen en de Heijmans toen aansprakelijk gesteld voor de lekkage binnen in onze woning en muur en plafond + laminaat was totaal verpest. Dat was een paar maanden nadat de renovatie voltooid was. Ik werd toen van het muur naar kastje gestuurd en uiteindelijk heb ik ze gedreigd met juridische stappen. Com.Wonen stuurde schadeverzekeraar langs en noteerde een en ander schade. Het is trouwens een koopwoning. In die periode moest VvE nog beginnen.

Wel begreep ik dat het verzekering van VvE was: Nationale Nederlanden. Je moest wel aantonen dat het van buitenaf gebeurde, anders heb je nog een woonverzekering (al afgesloten?)

Sterkte...

Geniet van elke moment van de dag...
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht MSN Messenger
Chindo
Nieuwkomer
Nieuwkomer

BerichtGeplaatst: 25 feb 2007 12:32    Onderwerp: Reageer met quote

Je kan het beste contact opnemen met VP&A (www.vpagroep.nl)
Dit is het nieuwe administratiekantoor voor zulk soort aangelegenheden.

Wij hebben ook waterschade van een lekkend balkon boven ons. In de tussentijd is de schade aan het balkon gerepareerd en voor de waterschade aan ons plafond/muren hebben wij een schadeformulier ontvangen. Verzekeraar is Rivez assurantien & Risicobeheer BV.

Wat de stappen daarna zijn, weet ik niet...daar moeten wij zelf ook nog doorheen.

Succes! Chindo
Naar boven
Pascal
Bewoner
Bewoner

BerichtGeplaatst: 25 feb 2007 18:28    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt ik snap het dat schade van buiten of buren anders ligt, bij mij is het schade van eigenleidingen.
Maar goed ga eens verder speuren, Centraal B zit gewoon de boel erg moeilijk te maken in de hoop dat ik het wel laat versloffen.
Naar boven
Cabardibola
Bewoner
Bewoner

BerichtGeplaatst: 5 mrt 2007 14:05    Onderwerp: Reageer met quote

Waterschade uit leidingen kan je ook onder je inboedelverzekering claimen, daar is het hak-en breekwerk voor het zoeken naar de lekkage ook verzekerd. Ik zou die maar eens aanspreken.
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Astrid
Interesse
Interesse

BerichtGeplaatst: 5 mrt 2007 17:30    Onderwerp: Reageer met quote

In het algemeen is schade aan eigendommen welke bevestigd zijn aan de opstal (het gebouw) voor de opstalverzekeraar. Zelfs laminaat in sommige gevallen - mits vastgelijmd aan opstal.

Inboedelverzekeraars zullen in beginsel bijna altijd verwijzen naar opstalverzekeraars bij schade aan woningen - tenzij deze laatste de schade afwijst. Dit moet dan aangetoond worden, of dit wordt in veel gevallen onderling besproken tussen de verzekeraars.
Eén van beide zal uitkeren in de meeste gevallen, mits aan alle voorwaarden wordt voldaan.
Je hebt het meeste kans op snelle afwikkeling door de schade bij de verzekeraars aan te geven en op je schade-aangifteformlier naar de andere verzekeraar te verwijzen, en te melden dat je het daar ook reeds hebt gemeld.

Succes!
Nieuwkomer
Nieuwkomer

BerichtGeplaatst: 9 mrt 2007 15:56    Onderwerp: Reageer met quote

Ik werk bij het Woning Bedrijf Rotterdam, daar geldt dat de opstalverzekering alleen kan worden aangesproken als er schade is aan de constructie. Binnenwanden en afwerkingen gelden dus niet. Hebben ze een dragende muur moeten open hakken is het opstal. Bevindt de leiding zich in een niet dragende muur of cementdekvloer dan is het eigen inboedelverzekering.
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Verstuur e-mail
Red-Eye
Bewoner
Bewoner

BerichtGeplaatst: 9 mrt 2007 22:38    Onderwerp: Reageer met quote

Best irritant en onnodig...

Beter gewoon in 1 verzekering stoppen... bijvoorbeeld woonverzekering! Simpel... Sad

Geniet van elke moment van de dag...
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht MSN Messenger
Pascal
Bewoner
Bewoner

BerichtGeplaatst: 10 mrt 2007 21:09    Onderwerp: Reageer met quote

Cabardibola schreef:
Waterschade uit leidingen kan je ook onder je inboedelverzekering claimen, daar is het hak-en breekwerk voor het zoeken naar de lekkage ook verzekerd. Ik zou die maar eens aanspreken.

Dat heb ik ook gedaan. Hak en breek werk is voor eigen rekening of opstal indien ....
Naar boven
Phan
Nieuwkomer
Nieuwkomer

BerichtGeplaatst: 26 jan 2010 13:43    Onderwerp: Reageer met quote

Weet iemand of ook Glas is verzekerd via de VVE van de Bergen ?
Naar boven
twiet
Bewoner
Bewoner

BerichtGeplaatst: 1 feb 2010 11:08    Onderwerp: Reageer met quote

Phan schreef:
Weet iemand of ook Glas is verzekerd via de VVE van de Bergen ?

ja het is verzekerd ,de schade doorgeven aan VP&A en de verzekeringsagent komt het opnemen en bij een kleine breuk wordt het gelijk gerepareerd
Naar boven
Phan
Nieuwkomer
Nieuwkomer

BerichtGeplaatst: 15 feb 2010 20:45    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt Smile
Naar boven
snappie
Interesse
Interesse

BerichtGeplaatst: 16 feb 2010 19:33    Onderwerp: Reageer met quote

wel glas van de BUITENbeglazing. geen binnendeuren van je woonkamer bijvoorbeeld.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    De Bergen OnLine forum index -> De Bergen algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: