| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Pascal Bewoner

|
Geplaatst: 24 feb 2007 11:03 Onderwerp: Opstal verzekering |
|
|
Hoi,
Wie heeft ervaring met onze opstal verzekering?
Ik had een tijd terug waterschade, nu gaat me eigenverzekering moeilijk doen dat ergens moet blijken dat de opstal verzekering de lekkage heeft gevonden en hersteld, ja lees het goed niet het herstellen van het defecte leidingwerk maar alleen het dichtsmeren van de muren want dat schijnt onder de optal verzekering te vallen. Ja Centraal B wilde niemand sturen, ze hopen natuurlijk dat je niets kan aantonen. En maken je het zo moeilijk mogelijk.
De opzichter wilde toen geen verklaring afgeven wel telefonisch.
Bij wie ga ik nu aankloppen de VVE of die bewuste opzichter die eigenlijk werkt voor com wonen en spreekt voor VVE?
Ik heb altijd begrepen dat de VVE alleen aansprakelijk is voor de buitenkant, en leidingen die door je huis lopen zoals steigleidingen, luchtafvoer van cv. Maar dat ze verantwoordelijk zijn voor het open en dichtsmeren van het opsporen van lekkende leidingen? |
|
| Naar boven |
|
 |
Red-Eye Bewoner

Geregistreerd op: 6-8-2004 Berichten: 290 Woonplaats: Capelle a/d IJssel
|
Geplaatst: 24 feb 2007 22:08 Onderwerp: |
|
|
Hoi,
Opstalverzekering zit in VvE begreep ik. Ik heb toen Com.Wonen en de Heijmans toen aansprakelijk gesteld voor de lekkage binnen in onze woning en muur en plafond + laminaat was totaal verpest. Dat was een paar maanden nadat de renovatie voltooid was. Ik werd toen van het muur naar kastje gestuurd en uiteindelijk heb ik ze gedreigd met juridische stappen. Com.Wonen stuurde schadeverzekeraar langs en noteerde een en ander schade. Het is trouwens een koopwoning. In die periode moest VvE nog beginnen.
Wel begreep ik dat het verzekering van VvE was: Nationale Nederlanden. Je moest wel aantonen dat het van buitenaf gebeurde, anders heb je nog een woonverzekering (al afgesloten?)
Sterkte... _________________
Geniet van elke moment van de dag... |
|
| Naar boven |
|
 |
Chindo Nieuwkomer

Geregistreerd op: 27-7-2004 Berichten: 10 Woonplaats: Capelle aan den IJssel
|
Geplaatst: 25 feb 2007 12:32 Onderwerp: |
|
|
Je kan het beste contact opnemen met VP&A (www.vpagroep.nl)
Dit is het nieuwe administratiekantoor voor zulk soort aangelegenheden.
Wij hebben ook waterschade van een lekkend balkon boven ons. In de tussentijd is de schade aan het balkon gerepareerd en voor de waterschade aan ons plafond/muren hebben wij een schadeformulier ontvangen. Verzekeraar is Rivez assurantien & Risicobeheer BV.
Wat de stappen daarna zijn, weet ik niet...daar moeten wij zelf ook nog doorheen.
Succes! Chindo |
|
| Naar boven |
|
 |
Pascal Bewoner

|
Geplaatst: 25 feb 2007 18:28 Onderwerp: |
|
|
Bedankt ik snap het dat schade van buiten of buren anders ligt, bij mij is het schade van eigenleidingen.
Maar goed ga eens verder speuren, Centraal B zit gewoon de boel erg moeilijk te maken in de hoop dat ik het wel laat versloffen. |
|
| Naar boven |
|
 |
Cabardibola Bewoner

Geregistreerd op: 22-2-2006 Berichten: 186 Woonplaats: Capelle aan den IJssel
|
Geplaatst: 5 mrt 2007 14:05 Onderwerp: |
|
|
| Waterschade uit leidingen kan je ook onder je inboedelverzekering claimen, daar is het hak-en breekwerk voor het zoeken naar de lekkage ook verzekerd. Ik zou die maar eens aanspreken. |
|
| Naar boven |
|
 |
Astrid Interesse

|
Geplaatst: 5 mrt 2007 17:30 Onderwerp: |
|
|
In het algemeen is schade aan eigendommen welke bevestigd zijn aan de opstal (het gebouw) voor de opstalverzekeraar. Zelfs laminaat in sommige gevallen - mits vastgelijmd aan opstal.
Inboedelverzekeraars zullen in beginsel bijna altijd verwijzen naar opstalverzekeraars bij schade aan woningen - tenzij deze laatste de schade afwijst. Dit moet dan aangetoond worden, of dit wordt in veel gevallen onderling besproken tussen de verzekeraars.
Eén van beide zal uitkeren in de meeste gevallen, mits aan alle voorwaarden wordt voldaan.
Je hebt het meeste kans op snelle afwikkeling door de schade bij de verzekeraars aan te geven en op je schade-aangifteformlier naar de andere verzekeraar te verwijzen, en te melden dat je het daar ook reeds hebt gemeld.
Succes! _________________
 |
|
| Naar boven |
|
 |
Digideike Nieuwkomer

|
Geplaatst: 9 mrt 2007 15:56 Onderwerp: |
|
|
| Ik werk bij het Woning Bedrijf Rotterdam, daar geldt dat de opstalverzekering alleen kan worden aangesproken als er schade is aan de constructie. Binnenwanden en afwerkingen gelden dus niet. Hebben ze een dragende muur moeten open hakken is het opstal. Bevindt de leiding zich in een niet dragende muur of cementdekvloer dan is het eigen inboedelverzekering. |
|
| Naar boven |
|
 |
Red-Eye Bewoner

Geregistreerd op: 6-8-2004 Berichten: 290 Woonplaats: Capelle a/d IJssel
|
Geplaatst: 9 mrt 2007 22:38 Onderwerp: |
|
|
Best irritant en onnodig...
Beter gewoon in 1 verzekering stoppen... bijvoorbeeld woonverzekering! Simpel...  _________________
Geniet van elke moment van de dag... |
|
| Naar boven |
|
 |
Pascal Bewoner

|
Geplaatst: 10 mrt 2007 21:09 Onderwerp: |
|
|
| Cabardibola schreef: | | Waterschade uit leidingen kan je ook onder je inboedelverzekering claimen, daar is het hak-en breekwerk voor het zoeken naar de lekkage ook verzekerd. Ik zou die maar eens aanspreken. |
Dat heb ik ook gedaan. Hak en breek werk is voor eigen rekening of opstal indien .... |
|
| Naar boven |
|
 |
Phan Nieuwkomer

|
Geplaatst: 26 jan 2010 13:43 Onderwerp: |
|
|
| Weet iemand of ook Glas is verzekerd via de VVE van de Bergen ? |
|
| Naar boven |
|
 |
twiet Bewoner

|
Geplaatst: 1 feb 2010 11:08 Onderwerp: |
|
|
| Phan schreef: | | Weet iemand of ook Glas is verzekerd via de VVE van de Bergen ? |
ja het is verzekerd ,de schade doorgeven aan VP&A en de verzekeringsagent komt het opnemen en bij een kleine breuk wordt het gelijk gerepareerd |
|
| Naar boven |
|
 |
Phan Nieuwkomer

|
Geplaatst: 15 feb 2010 20:45 Onderwerp: |
|
|
Bedankt  |
|
| Naar boven |
|
 |
snappie Interesse

|
Geplaatst: 16 feb 2010 19:33 Onderwerp: |
|
|
| wel glas van de BUITENbeglazing. geen binnendeuren van je woonkamer bijvoorbeeld. |
|
| Naar boven |
|
 |
|