De Bergen OnLine forum index De Bergen OnLine
Het forum voor en door de bewoners van de Bergenbuurt in Capelle aan den IJssel

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

parkeerplaats

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    De Bergen OnLine forum index -> De Bergen algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
wally
Nieuwkomer
Nieuwkomer

BerichtGeplaatst: 27 jul 2010 18:46    Onderwerp: parkeerplaats Reageer met quote

Toen we 9 jaar geleden hier kwamen wonen, kregen we van Comwonen een parkeerplaats toegewezen, die bij ons huisnr. behoorde. Aangezien echter de parkeerplaats niet groot genoeg is voor een auto en wij ook geen auto hadden, hebben we er geen gebruik van gemaakt. 2 jaar geleden kocht mijn vrouw een scooter, die we op deze parkeerplaats plaatsten samen met de scooter van onze buurvrouw Toos. Een buurman, die echter een paar jaar geleden hier kwam wonen en naast ons zijn parkeerpaats heeft , heeft sinds kort zijn zinnen op onze plaats gezet. Toevallig dat ik van de week, zijn vriendin met de huismeester bij de scooters zag staan. Ja, ze wilden deze plek, omdat ze anders moeite had met het uitladen van de boodschappen! We zijn echter ook niet beroerd om deze plek te huren, maar van ComWonen kreeg ik te horen, dat ik dit schriftelijk of per e-mail moest aanvragen en heb dit dan ook dadelijk gedaan. Vanmiddag kwam echter deze "aardige" buurman naar ons toe (toen mijn vrouw haar scooter parkeerde) om te zeggen dat hij deze parkeerplaats heeft gehuurd en of we maar de scooter en die van de buurvrouw ergens anders willen stallen. Hij schijnt persoonlijk naar Comwonen te zijn gegaan om deze plaats te huren en Comwonen zei tegen ons alleen schriftelijk of per e-mail! Hoe kan dat?
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht
snappie
Interesse
Interesse

BerichtGeplaatst: 28 jul 2010 17:37    Onderwerp: Reageer met quote

Lijkt mij inderdaad een beetje vreemde gang van zaken. Kon die meneer dan een officieel document van COM Wonen overhandigen waarop het sluiten van de overeenkomst stond bevestigd en de toewijzing van betreffend parkeervaknummer? Zo niet, dan heeft hij niets om op te staan. Als jullie qua huur wel een dergelijke bevestiging van COM wonen hebben, dan sta je volgens mij volledig in je recht. Dan kun je dat tonen en eventueel contact opnemen met COM Wonen dat die al aan jullie si verhuurd. Of zie ik iets over het hoofd?
Naar boven
wally
Nieuwkomer
Nieuwkomer

BerichtGeplaatst: 29 jul 2010 10:40    Onderwerp: Reageer met quote

Nee, deze plaats hoort wel bij ons huisnr., maar hebben het nooit gehuurd.Maar als jij al een parkeerplaats heb en je wil graag ook die er naast staat hebben en je ziet dat dat daar een paar scooters staan geparkeerd, dan ga je toch eerst met degene praten van wie die scooters zijn. om te zeggen dat jij graag die plaats wil huren (althans zo zijn onze manieren vooral als je buren bent) Als hij zo dringend deze plaats nodig heeft voor zijn aanhangwagentje, had hij onze zegen gekregen , maar nee deze "meneer" is langs onze rug direkt naar ComWonen gegaan en toen wij van niets wisten en onze scooter daar wilden parkeren kwam hij gelijk aangestiefeld : Willen jullie voortaan je scooter ergens anders parkeren, wij hebben het nu gehuurd !!!! Maar ja niet iedereen heeft educatie hoog in zijn vaandel staan !!! "leuk" om met zulke buren in je buurt te leven !!!!
Naar boven
snappie
Interesse
Interesse

BerichtGeplaatst: 29 jul 2010 17:41    Onderwerp: Reageer met quote

Tsja, formeel gezien staat die meneer in zijn recht en staan jullie er (als ik het goed begrijp) 'illegaal' zonder te huren op die plek. Maar ja, een stukje communicatie (zeker als buren met elkaar) om elkaar even te informeren is inderdaad wel zo prettig om het leven met elkaar als buren zo aangenaam mogelijk te maken en houden. Hopelijk kunnen jullie verder wel prettig met elkaar omgaan Smile
Naar boven
wally
Nieuwkomer
Nieuwkomer

BerichtGeplaatst: 29 jul 2010 22:38    Onderwerp: Reageer met quote

Juist Snappie, je snapt het ! Het "Ikke, ikke en de rest kan stikke mentaliteit" kan ik nou niet bepaald waarderen. Alleen vinden we het vreemd van Comwonen, dat als je belt om te vragen om een parkeerplaats te huren, dat ze dan zeggen "dat moet u schriftelijk of per e-mail doen en nee u hoeft niet langs te komen"! En deze mensen zijn er wel langs gegaan en gelijk gekregen! Maar uiteindelijk hebben we een afspraak kunnen maken voor een parkeerplaats (die wel groot genoeg is voor 3 scooters!!!) Razz
Naar boven
Red-Eye
Bewoner
Bewoner

BerichtGeplaatst: 3 aug 2010 10:06    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij mag je dit niet 'onderverhuren'...

Geniet van elke moment van de dag...
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht MSN Messenger
wally
Nieuwkomer
Nieuwkomer

BerichtGeplaatst: 3 aug 2010 14:50    Onderwerp: Reageer met quote

Red-Eye schreef:
Jawel, van ComWonen is dit toegestaan. Toch wel aardig van ze, he!
Naar boven
heijde
Interesse
Interesse

BerichtGeplaatst: 3 aug 2010 21:26    Onderwerp: Reageer met quote

wally schreef:
Nee, deze plaats hoort wel bij ons huisnr., maar hebben het nooit gehuurd.Maar als jij al een parkeerplaats heb en je wil graag ook die er naast staat hebben en je ziet dat dat daar een paar scooters staan geparkeerd, dan ga je toch eerst met degene praten van wie die scooters zijn. om te zeggen dat jij graag die plaats wil huren (althans zo zijn onze manieren vooral als je buren bent) Als hij zo dringend deze plaats nodig heeft voor zijn aanhangwagentje, had hij onze zegen gekregen , maar nee deze "meneer" is langs onze rug direkt naar ComWonen gegaan en toen wij van niets wisten en onze scooter daar wilden parkeren kwam hij gelijk aangestiefeld : Willen jullie voortaan je scooter ergens anders parkeren, wij hebben het nu gehuurd !!!! Maar ja niet iedereen heeft educatie hoog in zijn vaandel staan !!! "leuk" om met zulke buren in je buurt te leven !!!!

Ik begrijp dat het voor uw buurman gaat om een tweede parkeerplaats.
Com.Wonen kan na een jaar dit huurcontract verbreken en u de bij de wo ning behorende parkeerplaats toewijzen en verhuren tegen de dan geldige huurprijs. Ja, en uw scooter plaatsen op een niet gehuurde plek is uw verantwoording en niet van uw buurman.
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Verstuur e-mail MSN Messenger
heijde
Interesse
Interesse

BerichtGeplaatst: 3 aug 2010 21:32    Onderwerp: Reageer met quote

heijde schreef:
wally schreef:

Ik begrijp dat het voor uw buurman gaat om een tweede parkeerplaats.
Com.Wonen kan na een jaar dit huurcontract verbreken en u de bij de wo ning behorende parkeerplaats toewijzen en verhuren tegen de dan geldige huurprijs. Ja, en uw scooter plaatsen op een niet gehuurde plek is uw verantwoording en niet van uw buurman.

Wally, je maak er zelf en puinhoop van. OP "Bergjes" biedt je nu plaats voor een tweede of derde scooter op JOUW ?? parkeerplaats. En die was aan je buurman verhuurd.
Naar boven
wally
Nieuwkomer
Nieuwkomer

BerichtGeplaatst: 3 aug 2010 22:55    Onderwerp: Reageer met quote

Sorry, denk dat je het verkeerd begrijpt. De parkeerplaats, die aan ons huisnr. is toegewezen is nu dus ook als 2e parkeerplaats door de buurman ingepikt. Wij hebben bij ComWonen nu een andere parkeerplek gehuurd, maar voor 1 scooter is hij wat groot en daarom hebben we van ComWonen toestemming gekregen om daar meerdere scooters te mogen plaatsen. Dus zou niet weten watvoor puinhoop ik maak, maar ja goed lezen is ook een kunst !!!
Naar boven
heijde
Interesse
Interesse

BerichtGeplaatst: 3 aug 2010 23:25    Onderwerp: Reageer met quote

wally schreef:
Sorry, denk dat je het verkeerd begrijpt. De parkeerplaats, die aan ons huisnr. is toegewezen is nu dus ook als 2e parkeerplaats door de buurman ingepikt. Wij hebben bij ComWonen nu een andere parkeerplek gehuurd, maar voor 1 scooter is hij wat groot en daarom hebben we van ComWonen toestemming gekregen om daar meerdere scooters te mogen plaatsen. Dus zou niet weten watvoor puinhoop ik maak, maar ja goed lezen is ook een kunst !!!

neen, ik begrijp het. niet helemaal, alleen inderdaad als je als huurder geen parkeerplats mee huurt heb je op dat moment een proleem.
De aan uw/jouw gerelateerde (gehuurde) parkeerplaats behoort jou toe. Kan niet zomaar door Com.Wonen doorverhuurt worden.
Naar boven
Red-Eye
Bewoner
Bewoner

BerichtGeplaatst: 4 aug 2010 09:16    Onderwerp: Reageer met quote

wally schreef:
Red-Eye schreef:
Jawel, van ComWonen is dit toegestaan. Toch wel aardig van ze, he!

Da's goed nieuws... toen was er wel probleem bij Com.Wonen. Nu zijn ze blijkbaar flexibel geworden.

Geniet van elke moment van de dag...
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    De Bergen OnLine forum index -> De Bergen algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: